Het lijkt erop dat je onze cookies nog niet hebt geaccepteerd. Klik hier om de cookies te aanvaarden en deze inhoud te bekijken.
Als preventieadviseur geef je advies omtrent alle maatregelen die betrekking hebben op welzijn, hygiëne en veiligheid op het werk. Je ondersteunt de directie en leidinggevenden om het welzijnsbeleid in de praktijk te brengen.
Enkele taken zijn:
Uitvoeren risicoanalyses van werkposten of werkmethodes
Registreren, onderzoeken en analyseren van incidenten
Meewerken aan de uitwerking van de interne noodprocedures
Opvolgen wettelijke verplichtingen op vlak van welzijn, gezondheid, veiligheid en hierover advies verlenen
Het verzekeren van het secretariaat van het CPBW
Voorbereiden en voorstellen formuleren van het globaal actieplan
Deze rol neem je op binnen je huidige functie in onze organisatie. Naargelang de specifieke situatie kan dit weinig of veel arbeidstijd innemen.
Je hebt interesse in arbeidsveiligheid, techniek, ergonomie, hygiëne en (psychosociale) gezondheid
Je bent in het bezit van een attest preventieadviseur niveau 3 of je bent bereid dit te verwerven
Je werkt gestructureerd en let goed op details
Je zorgt ervoor dat je je doelen bereikt en houdt de voortgang van taken van jezelf en collega's in de gaten
Je kunt zelfstandig problemen herkennen, analyseren en oplossingen voorstellen
Je begrijpt hoe jouw adviezen en beslissingen invloed hebben op collega's en op de organisatie, en je houdt hier rekening mee
Je bent bereid je over beide huizen te verplaatsen (Kuurne-Passendale)
Om deze rol op te nemen, kan je op heel wat ondersteuning rekenen:
Je krijgt de mogelijkheid om je kennis en vaardigheden via opleidingen te ontwikkelen
Je kan rekenen op ondersteuning van de preventiediensten van VZW Zorgsynergie en van onze arbeidsgeneeskundige dienst
Je kan deze rol flexibel opnemen binnen je functie, we rekenen op gemiddeld 10% van een voltijdse jobtime
Je leert de organisatie grondig kennen via diverse invalshoeken en krijgt de kans om jouw adviezen te realiseren
Heb je vragen over deze functie? Neem vrijblijvend contact op met Wodka Algoet: 056/73 18 14 of wodka.algoet@vzwzorgenwelzijn.be
Solliciteren kan via onze website: bezorg een korte motivatie en eventueel je CV voor 1 juni 2025.
Wij en onze partners gebruiken cookies om informatie op je apparaat op te slaan en te raadplegen. Zo kunnen we je gebruikerservaring verbeteren en relevante content en gepersonaliseerde advertenties tonen.
Je kan de cookies accepteren, beheren of afwijzen. Je kan deze popup via de cookieknop links onderaan op elk moment opnieuw openen om je voorkeuren aan te passen. Voor meer informatie lees je onze <a href=":link" target="_blank">cookie policy</a>.
Jobtoolz verzamelt anonieme gegevens voor het verbeteren van de gebruikerservaring. Lees hier het cookiebeleid van Jobtoolz.
Met inachtneming van de verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (algemene verordening gegevensbescherming), geef ik toestemming mijn persoonsgegevens te verwerken in het kader van de werving- en selectieprocedure. Ik geef geen toestemming om mijn persoonsgegevens langer te bewaren dan voor de verwezenlijking van de doeleinden waarvoor zij werden verkregen nodig is, of verder te bewerken. Ik verklaar dat de verstrekte informatie nauwkeurig is, en zo nodig is bijgewerkt naar de laatste stand van zaken. Bijgevoegde bestanden bevatten naar mijn weten geen computervirussen of malware. Ik geef geen toestemming om mijn persoonsgegevens te verwerken met het oog op direct marketing.
Wil je meer weten over het privacybeleid van Jobtoolz Klik hier